News and events
Eurolingva Examinations Centre

Conferința Ro-HU | 21-22 Septembrie 2024

Calendar examene

 

Selectează examenul și vezi datele de examen

Contactează-ne

Str. Stefan Zweig nr. 10A, Etaj 1,
cod postal 410515
Oradea, jud. Bihor,
Romania

IMG_0740 1024pxVremurile în care trăim ne dau de multe ori senzația că timpul se scurge mult prea repede, dar există, din fericire, și momente când ne oprim din această goană imprecisă și facem lucrurile puțin diferit, puțin mai în tihnă, puțin mai cu rost. În acest spirit al tihnei și rostului s-a născut și ideea conferințelor organizate de Eurolingva împreună cu Universitatea Creștină Partium din Oradea. Conferința care a avut loc anul acesta în 21-22 septembrie a reunit oameni care împărtășesc aceleași pasiuni: educația și limba engleză. Scopul unor astfel de întâlniri transcende împărtășirea de informații, oricât de valoroase ar fi acestea pentru participanți. Menirea supremă este de a crea legături între oameni, de a pune în dialog opinii și de a da naștere unor idei inovatoare.

Astfel, pe parcursul celor două zile, participanți din întreaga țară au avut ocazia să asculte și să interacționeze cu specialiști din domeniul lor de interes. Prima zi a reunit 5 sesiuni plenare, fiecare abordând perspective și fațete diferite ale predării limbii engleze ca limbă străină. După cuvântul de bun venit adresat participanților de către doamna profesor Dr. Bökös Borbála, decanul Facultății de Litere și Arte a Universității Creștine Partium din Oradea, a urmat o prezentare interactivă susținută de carismaticul Jim Fuller, profesor și instructor afiliat al Cambridge University Press and Assessment. Jim a vorbit despre metode și tehnici de dezvoltare a abilităților de scriere, evidențiind importanța actului de comunicare eficientă nu doar în exprimarea orală, ci și în cea scrisă. Implicarea activă a participanților la exercițiile propuse de lectori i-a ajutat pe aceștia să identifice mai ușor provocările cu care se confruntă, cu siguranță, și elevii și studenții din ziua de azi. Cunoscând aceste provocări, profesorii pot să își adapteze mai eficient metodele de predare și de evaluare. Cu siguranță, fiecare a plecat de la această întâlnire cu cel puțin o idee pe care să o poată implementa în practica didactică.

IMG_0734 1024pxRitmul alert impus de prima prezentare a fost temperat de fascinanta prezentare a Stefaniei Ballotto. Stefania predă la Universitatea din Udine, Italia, și este lector Pilgrims de peste 40 de ani, având astfel o carieră impresionantă nu doar ca profesor, ci și ca instructor pentru profesori. Prelegerea ei, intitulată „Cum rămâne cu noi, profesorii? – Metode de a evita burnout-ul”, a oferit participanților un adevărat „kit de supraviețuire” pentru noul an școlar. Am învățat de la Stefania că bunăstarea personală a profesorilor este cel puțin la fel de importantă ca cea a cursanților noștri și că aceasta se reflectă în rezultatele acestora din urmă. Astfel, dezvoltarea competențelor lingvistice devine mai prolifică într-un mediu de învățare în care nu doar elevii, ci și profesorii se simt relaxați. Stima de sine, împlinirea personală și profesională sunt repere la care ar trebui să se raporteze fiecare profesor care își dorește să progreseze și, implicit, să le insufle și elevilor interesul pentru propriul proces de dezvoltare personală și intelectuală.

Următoarea prezentare a fost susținută de Aniella Georgiana Bușilă, reprezentant al Cambridge University Press and Assessment în România. Cu o vastă experiență atât în pregătirea elevilor, cât și a profesorilor pentru toate categoriile de examene și calificări Cambridge, Aniella a participat la numeroase evenimente din România și Republica Moldova. La conferința din Oradea, Aniella ne-a oferit cele mai recente informații despre examenele Cambridge, despre recunoașterea acestora la nivel național și internațional și ne-a prezentat cele mai noi resurse educaționale și materiale didactice destinate atât profesorilor cât și elevilor. Perspectiva profesională oferită de Aniella într-un mod atât de cordial reflectă rigurozitatea și integritatea celor de la Cambridge, calități mereu dublate de pasiune și dedicație pentru cultivarea performanței.

IMG_0728 1024pxUn alt moment important al conferinței a fost marcat de prelegerea lui Tom O’Reilly. Tom este fondatorul Prosperity Education, o editură de nișă din Cambridge, specializată pe resurse educaționale pentru examenele de limbă engleză. Prezentarea lui Tom s-a concentrat, pe de o parte, pe caracteristicile distinctive ale resurselor educaționale tipărite pe care Prosperity Education le oferă celor care își doresc să promoveze cu succes un examen de limba engleză. Cu un interes aparte au fost receptate informațiile despre o nouă platformă digitala concepută fie pentru a monitoriza progresul lingvistic al unui cursant pe parcursul unei perioade determinate, fie pentru a simula un examen Cambridge în condiții cât mai asemănătoare cu cele ale unui examen real. Mai mult, această platformă inovativă a fost proiectată în colaborare cu centrul nostru, Eurolingva, și gândită astfel încât să se plieze perfect pe nevoile și particularitățile cursanților din România.

Prelegerile din prima zi a conferinței s-au încheiat cu o altă prezență carismatică, Nadia Theochari, invitată să vorbească în calitate de lector afiliat și consultant al editurii MM Publications. Cu subiectul ales, „Tech meets Teach: Inteligența Artificială în Sala de Clasă”, precum și cu șarmul personal, Nadia a captat atenția audienței pe tot parcursul prezentării ei. Dacă nu ne lăsăm intimidați de potențialul complex și uneori periculos al inteligenței artificiale, putem să descoperim prin intergarea AI în mediul de predare instrumente inovatoare care facilitează învățarea, personalizează experiențele educaționale și aduc o notă de creativitate neexplorată până în prezent. Nadia ne-a oferit o lecție practică de implementare a instrumentelor AI și ne-a demonstrat că acestea pot într-adevăr să transforme actul educațional într-un proces dinamic, creativ și eficient.

IMG_0926 1024pxLa final, după o zi marcată de prelegeri și discuții interesante, a urmat o prezentare care ne-a introdus într-o atmosferă de vacanță. Damian Claudiu, managerul International Summer Schools Education (ISS EDU), unul dintre cele mai apreciate centre de organizare a taberelor educaționale nu doar în Regatul Unit, ci în toată lumea, ne-a vorbit despre școlile de vară pe care le organizează de mai bine de 10 ani, evidențiind rolul educației non-formale în modelarea armonioasă a minții și a personalității copiilor. Ținând cont de faptul că taberele organizate de ISS EDU se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 3 și 77 de ani, ne gândim că ar fi mare păcat și pentru noi, profesorii, să ratăm o experiență cu adevărat unică și plenară, o experiență care îmbină atât de frumos învățarea cu plăcerea.

Ziua s-a încheiat cu o scurtă plimbare, urmată de o cină într-un local special din frumoasa cetate a orașului nostru. Astfel, am avut privilegiul să îi cunoștem mai bine pe oamenii din spatele lectorilor, să râdem împreună și să ne bucurăm de prezența colegilor și a prietenilor din toată țara.

IMG_0744 1024pxCea de-a doua zi a conferinței a venit ca o urmare firească a primei zile, în special pentru cei care și-au dorit să aprofundeze o parte dintre subiectele discutate în prima zi. Formatori experimentați precum Margaret Cooze, Nadia Theochari și Stefania Ballotto au susținut ateliere practice cu un numar limitat de participanți. Temele tutorialelor au fost legate de abilitățile de scriere și de predare a vocabularului. După reacțiile participanților, am înțeles că fiecare experiență în parte i-a îmbogățit nu doar din punct de vedere profesional, ci și din punct de vedere personal. Nu întâlnim în fiecare zi oameni care să lucreze sau să fi lucrat îndeaproape cu instituții prestigioase precum Cambridge, Pilgrims sau MM Publications!

Conferința de anul acesta a fost așadar o experiență deosebit de valoroasă, oferindu-ne instrumente concrete și idei pentru a ne îmbunătăți practica didactică, dar și pentru a face față provocărilor neașteptate pe care nu putem să le evităm. Am cunoscut oameni noi și am creat, sperăm noi, legături trainice. Toate acestea ne fac să așteptăm cu nerăbdare edițiile viitoare!